11 april 2021
Goed verhaal
Goede verhalen, onderschat ze niet! Ik ben echt een sucker voor mooie verhalen. Ik houd van wat woorden kunnen doen, hoe vloeiend zinnen elkaar opvolgen en hoe alles één prachtig en krachtig geheel vormt. Zoals de 'Mens wat ben je mooi' commercials van Menzis bijvoorbeeld. Love it! De toon, de tekst. Als verhalenverteller wordt ik van die commercials dus echt helemaal zen. Het klopt gewoon, vind ik dan.
Kenmerkend voor jou, herkenbaar voor de ander
Een woordkeuze kan zo kenmerkend zijn voor jou als ondernemer. Net als voorbeelden en synoniemen die je gebruikt. De struggles en de inzichten. Zo kenmerkend voor jou, maar ook zo herkenbaar voor anderen. En daar zit het 'm in. Daarom zijn verhalen zo krachtig en zo onmisbaar. Je merkverhaal kan veel teweegbrengen, bewust en onbewust.
Niet te onderschatten
Goede verhalen, onderschat ze niet. Ze definiëren en verbinden ons. Ze zorgen voor reuring en verandering. Of je jouw klanten een oplossing biedt voor hun probleem, je hun leven gewoon een stuk makkelijker of prettiger maakt of dat je andere ondernemers helpt om succesvoller te zijn. Jouw merkverhaal ademt het, zonder het altijd heel letterlijk te zeggen.
De manier waarop
Natuurlijk beschrijven we in jouw merkverhaal wat je doet, waarom en hoe. Maar het zijn vaak juist al die andere dingen wat maakt dat klanten zich bij jouw merk zo goed voelen. De manier van vertellen, de woordkeuze, de voorbeelden en anekdotes die je aanhaalt.
Ik weet dat niet iedereen - zoals ik - zo'n sucker is voor goede verhalen. Maar ik weet wel dat een goed verhaal voor jou als ondernemer onmisbaar is. Plan je een afspraak in? Dan starten we met een merksessie.